Ikke glem støtten til den friske puppen!

Som jeg har nevnt mange ganger er det ikke alltid jeg bruker protesen, det har flere grunner. Men jeg skulle da ønske at den friske puppen, selv om den er liten, hadde fått den støtten den fortjener. 


Setter dette inn først så folk slipper arr bilder på facebook. 

For en tid siden erget jeg meg såpass mye over dette at jeg bestemte meg for å gjøre ett forsøk. Fant en gammel BH i skapet, fjernet cupen og prøvde den på. Joda, den støttet den friske, men det så ganske merksnodig ut med en spile der det ikke var noen pupp. 

Litt gøy å se hvor mye pupp som egentlig er borte. Mange ser bare arret, men tenker ikke over at en pupp faktisk er større enn som så. Det meste av arret befinner seg under huden.

Jeg fant fram litt stoff, klippet stykket høvelig til og sydde det på for hånd. Brukte spilen som mal, slik at den fikk noenlunde samme form. Dette ble ikke noe vidunderlig håndarbeid, kall det gjerne en prototype.

Skulle egentlig ha festet skulderstroppen på den puppeløse siden ser jeg nå i ettertid. Ellers ble jeg faktisk ganske fornøyd, den har fasongen til brystholderen, men er flat så jeg ikke trenger å bruke protesen. Det er vanskelig å finne noe som jeg kan bruke uten protese, men samtidig holder formen og støtter den friske puppen. 

Den eneste måten jeg har kunne gjort dette til nå har vært ved bruk av sports BH, eller lignende myke brystholdere. Siden jeg har små bryster ønsker jeg ett lite løft, uten det må nesten cupen være svakt vattert. Men føler jeg mangler støtte, ikke har jeg råd til dyre sports brystholdere.

Som nevnt, og vist, har jeg ganske små bryster. Det er derfor mye sannsynlig at de med større bryster har et enda større problem om de måtte ønske å legge protesen i skapet. De blir gjerne litt skjev i kroppen som følge av tyngdeforskjell og manglende støtte. Denne ideen bør være mulig å videreutvikle slik at også de kan få litt ekstra støtte på den friske puppen.

Har du noen lure løsninger når protesen ligger i skapet, men du samtidig ønsker å støtte den friske puppen?

Mvh

Mia

#brystkreft #kreft #pupp #brystholder #bh #oppfinnelse

5 kommentarer
    1. Synes ideen din var godt, og ser utfordringen din. Men er dårlig med tips og råd ettersom jeg har to stykker. Men når jeg vil løfte litt på dem uten at en bh er inne i bildet bruker jeg puppetape eller hva det nå heter. Da får de et fint løft, og jeg er ganske imponert over hvor lenge tapen holder seg. Men det blir selvfølgelig ikke det samme som å ha på en bh som holder jentene/jenta på plass til enhver tid. Har typisk slappe små mammapupper som min sønn så fint omtaler dem, så de liker å flytte på seg uten min tillatelse, men tapen har til nå holdt meg unna flaue episoder med blotting inne i bildet!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg