Plast puppen har abdisert

Idag hadde jeg avtalt time på Medi Nor, endelig skulle jeg få knødd meg til å skifte plast pupp. Jeg har gått en del ned i vekt, protesen som jeg hadde fra før er derfor blitt alt for stor. Det samme gjelder forøvrig brystholderen, men i bakvendtland (les, Norge) får man ikke flere brystholdere enn den ene første gangen. 


Medi nor. Stedet som har plastpupper

Ble møtt av en hyggelig dame, om hukommelsen ikke lurer meg, så er det faktisk hun som hjalp meg første gangen jeg hentet protese. Jeg viste henne problemet, joda det kunne hun se. Jeg drog fram puppen, – Størrelse to har jeg nå. Damen gransket meg, – vi prøver størrelse 1. Hun klarte ikke å finne den protesen i riktig størrelse, men hun hadde en eldre modell. Så fikk jeg ihvertfall teste i forhold til størrelse og fasong. Skal sies den eldre typen var merkelig å kjenne på, litt hardere, eller seigere.

Den fasongen fylte ikke like godt som den engang gjorde, hun fant fram en annen. Den satt bedre, mye bedre! Nå kan jo veneporten på ene siden “lure” litt med å få det til å se mer fyldig ut på venstresiden. Og brystholderen da, som er stor. Jeg spurte hvordan det var med sports protese og klebeprotese? Hun hentet og forklarte. Sportsprotesen har nupper bak, lettere for fukt å bli transportert ut fra under selve protesen. Klebeprotese sier vell seg selv, den kleber seg til hunden. Da kan man bruke alle typer brystholder, man er ikke avhengig av de lommene.

Vi ble enige om at jeg gikk for denne varianten med litt annen fasong på grunn av vektnedgang. Så bestiller hun en klebeprotese som jeg kan hente senere.


Ny pupp i størrelse 1 og gammel pupp i størrelse 2


Den nye har en litt annen fasong, mer avrundet. Den gamle var mer trekant.

Når jeg først var der forhørte jeg meg angående brystholder. Hvilken størrelse må jeg ha nå? Hun hentet fram målebånd, jeg var 66 cm rundt under bysten. Må derfor ha 70 AA nå, har jeg gått såpass mye ned i cup? Spurte henne flere ganger bare for å være sikker. Fikk prøve en 70 AA, joda det stemte nok. Den jeg prøvde var ikke min type, den er mer for ordentlige struttepupper. Verken den friske eller plastpuppen nådde fram i tuppene på den brystholderen, så helt merkelig ut. Vi kikket i katalogen å kom fram til en som lignet på den jeg hadde på nå. En slik er herved bestilt i hudfarve (var kun hud og hvit).

Det er ikke bare å stikke på butikken å kjøpe hvilken som helst brystholder.  Pris deg lykkelig over å kunne velge fritt blant brystholdere. Størrelse, fasong, sexy eller behagelig. Du bestemmer.

Så nå har jeg altså den minste protesen, og den minste brystholder størrelsen som jeg vet av. Greit at man får nye og større pupper til neste år da!

Som min samboer sier, – det er ikke alle som kan si de har tre pupper. En ekte og to av plast. Han er bra god den kjæresten min. Trenger bare en til, så kan jeg lære meg puppe sjonglering!

Ha en puppete aften videre, ekte eller plast.

Mvh

Mia

#protese #brystkreft #brystprotese #pupp

5 kommentarer
    1. Ny ny-kronet pupp..hehe. Har selv vært blek lenge…sjekk profilbilde i første kommentar. Går alt som jeg håper, har jeg klart å få url-koblingen riktig nå, og blitt litt mindre anonym.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg