Visste dere at vi har superlokal søppelfylling i Kroken?

Nå tiner snøen for fullt, og all søpla vi mennesker har kastet rundt oss kommer til syne. Noe har nok ligget der i årevis, gjemt bak busker og kratt. På en liten vandretur idag kom vi over denne skatten.


Ser ut til at den har vært der i noen år.

Det var mye rart å finne her, handlevogn fra gamle Prix i Kroken, Dolly Diples esker, flere krakker, en grill. Ett uvisst antall esker, poser og søppelsekker. Det var forsåvidt noen nye sekker der også. Det kunne man tydelig se vet at plasten enda var fin, blank og uten hull. 

Hvem har laget seg sin egen private søppelfylling rett før man går ned til Bautas i Kroken? Det vil si rett i nærheten av det brune huset, men før man faktisk passerer bommen (for de som er kjent i området). Greit nok at snøen dekker det til på vinteren, og at vegetasjon skjuler det meste på sommeren. Det vokser jo ganske vilt der på sommerstid.

Denne årstiden avslører hvor søppelfyllingen befinner seg. Jeg som trodde vi måtte over til øya for å kaste søppel.

Jeg er ingen helgen, skal ikke påstå at man aldri i sitt liv har kastet søppel ute. Men det finnes grenser…

Angrer litt på at jeg ikke tok flere bilder, men hadde denne i sikte når jeg kravlet ned skråningen. Jeg laget steg i snøen med skoene så jeg ikke skulle skli, her hadde man ikke lyst til å ramle. Jeg hadde ingen aning om hva som kunne befinne seg under dungen med snø. For ikke å snakke om det man allerede så slengt rundomkring. 

I det jeg skulle klatre opp derifra legger jeg merke til at noen hadde slengt søppel ved buskene øverst. Så noen har faktisk ikke orket å kaste søppelet ned skråningen engang? Snakk om latskap! Selv på en ekte søppelfylling kaster man ting i riktige containere.

Om du befinner deg i Kroken området, ta turen ned dit. Du kan da få sjekket ut denne fantastiske søppelfyllingen før vegetasjon favner om den, og gjemmer den fra vårt åsyn igjen.

Greit å vite at vi har en gratis søppelfylling på fastlandssiden…  Eller skal jeg si enda en, vet det var en i Tønsvika for noen år siden. Om de ikke har klart å rydde opp i den til nå.

Mvh

Mia

 

#søppel #tromsø #kroken #natur #superlokal

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg