En malt illustrasjon, mitt speilbilde

For noen dager siden hadde vi en malestund hos mamma. Hun selv var på jobb, men jeg, tantungen og min søster satt rundt bordet og koset oss.

Det så mye bedre ut tegnet på papir enn det gjorde ferdig malt. En annen ting er at energien og konsentrasjonen sviktet fortere enn jeg hadde håpet… vell, det er jo i bunn og grunn det bildene handler om. Så at de ble påbegynt energisk, og avsluttet med ett siste sukk av det man kunne mane fram av energi vises meget tydelig.

Speilbildet mitt…


Weeeehooo!

I det ene øyeblikket føler jeg meg full av energi! Det merkelige er, man trenger ikke være 100% for å føle seg som en verdensmester. Litt energi holder i lange baner. Sånn er det når man blir vant til å gå rundt tappet.


Meh…

Fem minutter senere kan energien være sporløst forsvunnet. Man føler seg støl i muskler og ledd, trøtt, sliten… Skulle vell egentlig ha malt den rød, med tanke på at hetetoktene kommer hyppigere når jeg er sliten.

Jeg brukte å male disse figurene på videregående, men sluttet vell egentlig å male i 2004. Det begynner å bli ganske så lenge siden. Jeg ser på alle strøk at dette ble jeg egentlig ikke fornøyd med… jeg ser konsentrasjonen som forsvant. At jeg ble utolmodig ganske tidlig, dreit i å forme ordentlig. Tok bare to farver på penselen, så fikk det bli som det ble. Ja, jeg var sliten. Sta som jeg er skulle jeg bli ferdig der og da. Ikke snakk om å fortsette senere!

Men samtidig er jo det akkurat hva bildene skal fram til, slik er det å ha fatigue. Man kan umulig si hvor lenge man er på topp, minutter eller timer?

Ha en energifull, eller energiløs aften videre.

Mvh

Mia

#brystkreft #fatigue #sliten #hobby #maleri #maling #lerret #kreft 
 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg