Heklet monster og voodoo dukke (nålepute)

For en tid siden kjøpte jeg ett lite hefte med hekleoppskrifter på Bundingen på Jekta, Candy Magazine nr. 3. Falt for de små søte figurene, og alle variasjonene i magasinet. I hovedsak tenkte jeg å lage monsteret.

Jeg fulgte oppskriften slavisk første gang.  

Jeg tenkte disse kunne gjøre seg fint som voodoo dukke nålepute. La merke til ved forrige at den ble litt lett i rumpen, falt derfor lett bakover. Jeg skaffet plastikk granulat til å legge i baken og føttene. I selve oppskriften reagerte jeg på starten, den var unødvendig krunglete. 6 lm i ring, for så å sy sammen om det ble åpning? Det er jo merarbeid, og ble ikke like fint. Hvorfor ikke bare bruke magisk ring?

Voodoo dukken gjorde seg fint som nålepute! 

Anbefaler de små heftene om du ønsker noe lite og søtt. Candy nøstene er bitteliten, egner seg derfor godt til å ha i veska. Jeg vet man får kjøpt dem på Bundingen og Heklekroken i Tromsø. 

Nå når det går mot varmere tider, og solen vil snart stå på himmelen både natt og dag. Jeg legger derfor bort håndarbeidet for denne gang. Kjære heklenål, vi sees igjen ved neste mørketid.

Mvh

Mia

#hekling #hekle #håndarbeid #amigurumi #garn

2 kommentarer
    1. Anonym: Takk 🙂 Ja, de var søte. Grunnoppskriften passer til alle i heftet, bare fantasien som setter grenser etter det. Men anbefaler som sagt magisk ring i stedet for 6 lm. Kos deg med heklingen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg