Spillehelg med Diablo 3, season 3!

Vi handlet inn forsyninger til en helg bestående av spilling. Middag hadde vi klar i fryseren, nytt brød og pålegg, energidrikker, saft, og nok snop hadde vi fra Finland turen. Vi var klar! 

Kan ikke huske man forberedte seg så grundig før i tiden. Ihvertfall ikke med tanke på mat… bare vi som begynner å bli gammel kanskje?

Fredag klokken 18.00 gikk startskuddet!


Diablo 3, season 3
 

For de som ikke spiller D3, man kan spille på ganske mange måter. Skal forsøke å oppsummere det hurtig og enkelt. Første gangen du starter spillet må du igjennom campaign, historien til spillet. Du spiller deg igjennom acts, helt til du har drept siste boss. Du får deretter låst opp noe som heter Adventure mode. Her kan du gjøre små oppdrag (bounties) for å skaffe nøkler (key stones). Disse nøklene bruker du til å åpne rifts. I rifts gjelder det å drepe en stor mengde mobs, helt til bossen spawner. Du kan også få en nøkkel som kan åpne greater rifts. Disse går på tid, og du kan i bunn og grunn holde på helt til det blir for vanskelig. Spillet kan ellers stilles inn på vanskelighetsgrader, fra normal til torment 6. I tilegg til å velge å spille normalt, så kan du spille season eller hardcore. Season kan kun spille med andre season karakterer, se bilde ovenfor for å se noe av det en season karakter kan få som ikke andre har. For  de som liker å spille med hjertet i halsen har vi hardcore. Dør du i hardcore, så er du død, da er spillet over for den karakteren. Jeg hadde blitt så sinna! 


Her kan du velge campaign, adventure, vanskelighetsgrad mm.

Grunnen til at jeg ikke liker hardcore… 


Hvit er han som døde, blå er andre spillere. Så er det meg og samboeren.

Som dere sikkert har forstått liker jeg å spille season, starte helt friskt med en ny karakter. Vi startet å fikse karakterene våre, klar til å spille. Jeg bruker å ha det som en regel at jeg skal spille igjennom hele spillet engang før jeg hiver meg på adventure. Men siden vi gikk sammen denne gangen valgte vi å hoppe rett til adventure, jeg får ta resten av campaign senere. 

Vi storkoset oss og inntok mengder med koffein, klokken var ca. 23.00. Så skjedde det! -Sigurd, jeg får ikke loote! Er det jeg som lagger så jævlig? Nei, det var ikke jeg som lagget…. det var internett. Det ble utført undersøkelser av boksen, alt er som det skal være. Vi oppdager at tvn også er borte. 4G på mobilen er godt å ha når man skal sjekke om det er leverandøren som har feilen, ingenting der heller. Ringer min mamma, hun hadde nett og tv men lysene hadde blinket.

Omsider dukker en sak opp på iTromsø, “Strømbrudd i Tromsø” lyder overskriften. Men vi har jo strøm? Artikkelen var ellers misvisende, flere i Kroken med strøm… og sist jeg undersøkte bodde ikke vi på nedre del av Tomasjordnes! Hele nabolaget hadde forsåvidt enda strøm. Den stakkars internetten hadde blitt berørt av strømstans en annen plass? Idioti!

Ca 00.30 kom strømmen/internett endelig tilbake! Gammel som vi er holdt ikke koffein så lenge liv i oss. Vi måtte kapitulere til sengen, bedre lykke i morgen tenkte vi.

Lørdag brukte vi til å komme oss den siste biten opp til level 70, deretter var det å finne gear. Men det store hellet kom ikke før søndag! Jeg er nå den heldige eier av fem deler til Raiment of a thousand storms settet. Dette settet er avgjørende for at jeg skal få den builden jeg ønsker, dashing strike monk.

Nydelig!

Bare fordi det er aldeles herlig å møte på goblins, og få goblin portals deler jeg disse vakre bildene fra gårdagen!


Koselig goblin som spawnet mange små goblins.


Goblin portal, med mange blå søte goblins. Vi liker de blå!

En koselig spille helg sammen med min kjære. 


Sigurd er den snusselige til høyre med hengepupper 😀

Anbefaler alle til å ta seg en helg der man gjør en aktivitet sammen. Nå skal jeg spille litt så jeg når Sigurd sin paragon. Han kom seg litt høyere fordi han spilte når jeg dro en tur på handling med mamma og lillebror.

Mvh

Mia

#D3 #diablo #gaming #spill

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg