Heklet skjerf med bestemorruter/oldemorruter

Jeg startet med tanken om at alle som hekler bør kunne en type bestemorrute/oldemorrute (kall det hva du vil). Det var mange ideer som var innom hodet før valget falt på skjerf. Jeg hadde kjøpt ett nøste av fire forskjellige farver. 

Ruter meg her og der.

Siden forgående prosjekt gikk til det ferskeste tilskuddet i familien tenkte jeg den andre tantungen også fortjente noe. Valget falt derfor på skjerf, farvene hadde hun allerede sagt at hun likte. 

Ruter sydd sammen.

Det gikk sin tid før man ble ferdig. Nummenhet i fingre, og ellers tid som gikk bort til mye annet gjorde at man ikke ble ferdig med det første. Men ferdig det ble man tilslutt, ungen kunne da også meddele at hun var fornøyd med resultatet.


Klar til levering.

Noe variasjoner ble det, siden noen ruter ble strammere heklet enn andre. Skal på ingen måte late som man er ekspert, og jeg er jo forsåvidt i en læringsfase. Mot slutten fikk man fin fasthet, og bedre grep på både tråd og heklenål. 


Utprøving av skjerfet på ungen.

Skjerfet måtte jo prøves ut på ungen også. Siden jeg ikke er glad i å legge ut bilder av andres barn, så kutter vi fjeset i denne sammenheng. 

Anbefaler alle ferskinger å prøve ut noe lignende, du trenger ikke ha et ferdig produkt i tankene når du starter. Se det an, hvor mange ruter klarer du å lage? Kanskje blir det skjerf, tøfler, pledd, eller en lue? Hvor stor du lager rutene vil også være avgjørende.

Mvh

Mia

 #hekling #håndarbeid #skjerf

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg