Hvordan er formen?

Idag er det to uker siden jeg hadde min siste Taxol kur. Hvordan er formen? Den har ikke forandret seg stort skal jeg si deg.

Jeg er stiv og støl i hele kroppen, leddene stivner om jeg sitter forlenge. Her er forlenge ikke lenge i det hele tatt, muligens 5 min. Musklene mine føles som de har fått seg noen salige slag overalt. Sliten og trøtt sånn ca. konstant, men må jo kjempe seg litt igjennom det. Blir smågal av å sitte i sofa dagen lang. Har fortsatt munntørrhet, og da er selvfølgelig alle andre slimhinner også like tørre. 

Føler meg som ei dame på 90 år.  

Humøret mitt er som en yoyo, Chemobrain og fatigue er en dårlig mix. Det virker som jo mer sliten jeg er, jo mer slår chemobrain inn. Jeg sliter med å finne de riktige ordene, formulere setninger korrekt, og henge med i samtaler. Hukommelsen er ikke til å stole på, så der må det meste noteres ned. Forsåvidt hadde jeg dårlig hukommelse før også, men det finnes grenser. 

Her om dagen fikk min bror smake på frustrasjonen min. Vi hadde en samtale eller diskusjon i bilen, jeg merket at konsentrasjonen begynte å svikte. Klarte ikke henge med, og følte meg derfor overkjørt i samtalen. Etter å ha forsøkt en stund å avrunde, og ikke minst klamret meg til å henge med i svingene, eksploderte jeg. I etterkant av eksplosjonen følte jeg det var min feil, klarte ikke stoppe å gråte. Var så dritt lei av å føle meg syk i kropp og sinn! Og ikke minst lei av følelsen av å være i veien, at andre må ta hensyn. Alt man ønsker er å fungere som normalt, men det er ikke slik livet fungerer for øyeblikket. I følge onkologen kunne det ta 1-2 år før man er tilbake til normalen fysisk, men bedre måned før måned.

Er sliten av å være meg.

Ikke alle dager er dritt, selv om mange består av en liten smule lort nå og da. Min flotte tantunge Live kom med en liten overraskelse til meg. Hun hadde laget en flott tegning! Slike små gleder kan bli så utrolig store.

Tegnet av Live 9 år.

Hun sa det skulle forestille en sløyfe, vi ble enige om at den kunne tolkes. Vi hadde nemlig forrige helg tolket Sigurd sine hjerter. Han tegner de som rumper, viste seg at vi kunne gjøre de hjertene om til mye rart.

Igår dro jeg til legen å fikk forlenget sykemeldingen min. Samtidig fikk jeg medikamenter for underlivet, endelig. I følge onkologene var ikke det noen vits å fikse på slikt sålenge jeg fikk cellegift, nå er tiden inne. Tok samtidig en urinprøve, i tilfelle det var infeksjon der også. Hver lille ting som kan forbedres er en god ting!

Siden jeg fortsatt er relativt skallet har jeg anskaffet noen flere hodeplagg, både vanlige luer og chemo beanies. Håret begynte å gro under Taxol kurene, men det går sakte! Har litt gal professor stil på sidene.

Litt hår på sidene, forsøker å danne meg crazy professor stil!

Hodeplaggene jeg kjøpte igår. Disse får man tak i på Centimeter (rett ovenfor Nerstranda i Tromsø)

Chemo beanies.

I det siste har jeg falt for brun og lilla, gull (smykker) har også funnet sin vei inn blant farvevalget. Det er ganske stor forandring for ei som har brukt sort og bittelitt rødt tidligere, alle smykker bestod da av sølv.

På bilder ser man ikke helt hvordan hodeplaggene ser ut bak, slik ser de ut (var litt vanskelig å ta bilde alene).

Siden/bak.

Bergans luen jeg kjøpte på XXL for noen dager siden.

Lilla Bergans of Norway

Idag skulle jeg egentlig ha dratt til Vardesenteret, kjenner det gnager litt innvendig fordi jeg ikke har kommet meg dit. Skal dra med mammas hund til dyrelegen, så hadde blitt så knapt med tid der. Får ta det i morgen istedet. Min ukentlige dose Vardesenter må man ha.

Min kjære samboer har bursdag idag, fyller hele 28 år. Den skal feires til helga, da har man bedre tid til å stelle i stand noe. Også har resten av familien bedre tid, noen bor jo ikke her i byen. 

 

Ha en fin dag!

Mvh

Mia 

#cellegift #etterbehandling #hodeplagg #chemobeanis #dårligform 

4 kommentarer
    1. <3 <3 <3
      Håper du får noen bedre dager fremover. Men broren din syns nok du er like fantastisk selv om du eksploderte litt- det er jo det søsken er til for, ikke sant ;)
      Kjempeflotte hodeplagg :D

    2. Ser den. Man vil jo så gjerne fungere optimalt, og da kan man fort blir litt vel utålmodig når ting gå for sakte. Men det positive er jo at du en dag vil komme dit 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg