Sleek Brow fra Essens Dagspa

For en tid siden var Vardesenteret i nyhetsbildet, i den forbindelse ble de kontaktet av Essens Dagspa i Tromsø. De ønsket å gi noen som manglet bryn nye friske øyenbryn, Sleek Brow. Jeg hadde ingen øyenbryn, noe vi faktisk pratet om på Vardesenteret så tidlig som i går. Hilde tok meg til siden å spurte om dette kunne være noe for meg. Absolutt! Idag ringte hun for å avtale nærmere, vi ble enige om at jeg skulle stikke innom Essens Dagspa klokken 12.00.

Jeg har en tid nå plagdes en god del med å få tegnet de på. Noen dager ser jeg lettere forbauset ut med et hevet øyenbryn. Jeg kjøpte meg derfor et kit med sjablonger, i håp om at det skulle være enklere. Var forsåvidt det, men er fortsatt en prosess å måtte tegne på øyenbrynene vær morgen.

Det å miste håret på hodet gjorde meg ingenting, men øyenbryn og vipper var verre. En ting er at de faktisk har en funksjon, spesielt vippene. Men øyenbrynene er selve rammen til ansiktet, uten dem ser man for sykere ut, stusselig rett og slett. 

Kom meg fort til byen, hele 20 min før tiden. Satte meg i et koselig lite ventehjørne inne på Essens Dagspa. Har aldri vært på slike fjonge plasser, så dette ble en ny opplevelse.

Ikke bare det at jeg ikke har vært på slike for meg eksklusive, flotte steder,  jeg har rett og slett ikke hatt råd. Ikke tidligere, og ihvertfall ikke nå. Derfor betydde dette ekstra mye! Jeg har alltid sett for meg at slikt som dette er det bare rikinger som har råd til, muligens fordi jeg er vant til en fatterslig livsstil. For alt jeg vet tar vanlige mennesker seg råd til å dulle litt ekstra med seg selv. Jeg derimot er mer vant til å handle på salg, lappe sammen brukte ting, og ellers gjøre det beste utav det lille man har.

Essens Dagspa i Tromsø

Ble møtt av en hyggelig dame som geleidet meg inn på et lite koselig rom. Det var en slik benk som kan minne deg om den de har på legens kontor. Forskjellen var at denne var dandert med et mykt og godt pledd. Hun begynte å forberede blandingen som hun skulle bruke til å lage brynene. Hun fortalte at dette var relativt nytt, forstod det slik at det derfor ikke var så veldig mange som hadde prøvd det ut på nåværende tidspunkt (ihvertfall ikke her). Gøy å være litt forsøkskanin også.

Hun spurte om hun kunne få ta før og etterbilde, selvfølgelig kunne hun det. Idet hun ruslet ut døren for å hente mobilen sin dempet hun belysningen. Det var rolig, behagelig musikk som fylte rommet. Omsider var hun tilbake, å påtegning av hjelpelinjer ble satt igang. Brynene ble laget med en gel som hun påfører ved hjelp av en tynn metallpinne. Forsiktig formet hun brynene i strekbevegelser, på det viset fikk de en tekstur som kan minne om hår. 

Jeg spurte hva slike bryn egentlig ville koste, 990,-  i første omgang. Etter det anbefalte hun at man kom ca hver 3 uke for å holde de ved like, det ville da være noe rimeligere for etterfylling av brynene, 650,-

Sleek Brow vil vare i 3-4 uker, de faller ikke rett av men vil gradvis forsvinne i takt med syklusen til huden. Etter 24 timer kan jeg bruke sminke på/rundt området igjen. Ellers er det ikke stort man skal tenke på. Unngå sol, svette, saltvann og oljebasert makeupfjerner da det kan gjøre at de faller fortere av. 

Før og etterbilder.


Ikke ett eneste tegn til bryn.


Sleek brow!

Siden jeg allerede var på farten tok jeg turen innom Vardesenteret. Var helt i hundre etter endelig å ha bryn som faktisk skal sitte en stund! Tenk å kunne våkne opp i morgen, å faktisk slippe å tegne dem på. Etter hyggelig småprat med alt fra pasienter, frivillige, ansatte og en student bar turen hjemover. 

Det er litt merkelig, vi får dekt hodeplagg/parykk inntil 5470,- men hva med brynene? Nå har det kanskje ikke vært så mange alternativer tidligere, da burde vi om så ha fått sjablonger og sverte/blyant til å tegne dem på selv. Som nevnt har ikke det å mangle hår gjort meg så mye, jeg har jo hatt mange flotte hodeplagg å dekke blankskallen med. Vipper og bryn har det vært verre med. Nå når de har et slikt alternativ som dette bør det kunne dekkes på et vis, om så at vi som ønsker det kunne ha brukt en slant av de 5470,- på akkurat dette. Jeg er ikke så storforlangende at jeg trenger en egen pott til bryn. 

Jeg har ikke brukt å vært så fjong av meg, men etter kreften har slikt fått en ny betydning. Som nevnt i et tidligere innlegg har sminke vært min måte å ta tilbake litt av kontrollen, men jeg ser også hvor mye små ting som vipper og bryn faktisk har å si. Man vet vell ikke hva man mister før det faktisk er borte. Ikke minst, hvilken funksjon disse små hår tustene har. Holder vind, regn, rusk og rask unna øynene mine, det er ingen dårlig jobb. 

Nå har jeg fått rammen tilbake i ansiktet! Tusen takk til Vardesenteret ved UNN som tenkte på meg og mine manglende bryn. Og takk til Essens Dagspa som spanderte disse flotte brynene. Dere skulle bare ha visst hvilken forskjell en slik handling gjør. Blir absolutt til å anbefale dere videre, ble godt tatt imot og gikk ut derifra lykkelig og ett par bryn rikere.

Mvh

Mia

 #sleekbrows #spa #dagspa #øyenbryn #vardesenter 

4 kommentarer
    1. Prisen for første behandling er 990.- etterfyll innen 4 uker 650.-😊 Hyggelig at du stilte opp!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg