Heklet babyteppe i merinoull og babyull.

Da var første hekleprosjekt ferdig! Jeg bestemte meg for å lage et babyteppe til det nyeste tilskuddet i familien, lille Ada. progresjons bilder.


Da var man igang!

I en periode var jeg så sliten at sofa var den beste plassen for meg, da kom heklingen godt med.

 


Hekling under Taxolkur

Også under cellegiften kom heklingen godt med. Tiden går så mye fortere når man har noe å henge fingrene i. Også er det en god åpning til samtaler med hyggelige mennesker.


Teppet begynner å ta form, men var litt i minste laget.

Nå begynte delen som jeg fikk litt problemer med. Min samboer hevder jeg var for perfeksjonist, å minnet meg på X antall ganger at det var mitt første hekleprosjekt. Jeg og kanten var ikke venner mot slutten, har ikke tall på hvor mange ganger den ble rekket opp. Enten ble det for stramt eller for slakt, men det fikk duge til slutt.


Den kanten var litt krangelaktig til tider. 

Avleverte teppet til mamma for damping, deretter  ble det levert til lille prinsessa.


Lille babyen har fått teppet sitt.

Teppet består i hovedsak av staver, kanten av fastmasker med krepsemasker ytterst. Greit prosjekt å starte med når man lærer seg å hekle. 

Oppskrift kommer i eget innlegg.

Mvh

Mia

#hekling #babyteppe #håndarbeid #baby #teppe

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg