Runde 9 med Taxol

Hørt om hun som jublet fordi hun får gift pumpet i kroppen? Idag gjorde jeg det.


Cellegift, oh yeah!

Har vært litt nervøs over hva legen skulle si idag, ble det kur eller var blodverdiene enda for lave? Når jeg endelig fikk snakke med legen i 09.00 tiden kunne nervøsiteten lette litt. Blodverdiene hadde gått opp til 1, så de var akkurat ok for å si det slik. Blodprosenten var også ok, forholdene tatt i betraktning. Han ringte overlegen å forhørte seg litt angående kur eller ei. De kom fram til at jeg hadde to muligheter, kutte kuren tidlig, eller lavere dose. Jeg valgte å prøve en runde med lavere dose i første omgang, så ser vi hvordan formen er neste uke. Det ble derfor 75% taxol idag. I forhold til hva tenker du kanskje, det husker ikke jeg! Blir legetime neste gang også, så får man se hvordan uka har gått. Legen ba meg være ærlig, slik at de ikke overkjører kroppen helt. Selvfølgelig er jeg ærlig, når det står på helsa kan det lønne seg. Det er nok en grunn til at man ikke skal bite ting i seg, å leke tøff.

Fikk også med meg patolog rapporten, det var interessant lesning. Klarte ikke å holde meg å begynte å le høyt når jeg leste deler av den på behandlingsrommet. Det var tre ark, det første spesifikkt, punktvis om svulsten min. Ark nummer to begynte slik:

Der brøyt jeg ut i latter. En bøtte med puppen min i? Jeg ser det for meg, puppen som ligger å skvulper i bøtten.

Tredje og siste ark viser noen kunstneriske ferdigheter. Håper ikke det er realistisk tegnet, tror ikke puppen min så slik ut!


Må nesten høre med Sigurd om puppen min så slik ut.

Kuren gikk sin vante gang, jeg koset meg litt med hekling på slutten.


Så gjør vi så når vi cellegift får.

Jeg hadde nevnt for legen at jeg trengte ny sykemelding, men tror vi begge glemte det av. Fikk en pleier til å springe å gi han beskjed, kort tid etter fikk jeg sykemeldingen i hånda. Enda bra man husket det før man forlot sykehuset!

Etter kuren bar turen ned på Vardesenteret. Der satt allerede noen rundt bordet å småpratet. Ei dame som jeg møtte sist var også der, hun hadde dessverre fått noen dårlige nyheter. Hva de innebar er hennes historie å fortelle. Om hun leser dette, jeg ønsker deg alt godt. Når du kommer deg igjennom dette stykket av livet så håper jeg du endelig kan senke skuldrene, slappe av og være med familien. Dere fortjener et avbrekk! Sats på det, se framover, den dagen du er ferdig kan dere alle trekke dere litt bort fra hverdagens fjas og mas. God bedring <3 

Jeg fikk lånt en bok hos henne, gleder meg til å lese den! Det er ikke like enkelt å finne stoff om trippel negativ brystkreft. Takker og bukker.


Ser fram til interessant lesning.

Nå er jeg spent på hvordan kroppen vil reagere etter denne uken. Blir energinivået til å være levelig, eller blir det enda ei uke på sofa? Første gode dagen min på to uker var igår. Når jeg sier god dag, så må man ta i betraktning at kroppen er full av gift. Er litt vanskelig å forklare hvordan det føles, har vandret slik så lenge nå at man nesten har glemt hvordan det føles å være “normal”. Jeg ser frem til den dagen.

Som nevnt måtte jeg hoppe over en uke. Det som da har skjedd er at den medisinske lukten forsvant. Nesen blir jo ganske fort sliten av lukter, jeg merket derfor fort når den kom tilbake. Nå stinker jeg! Er det saltvannet, cellegiften eller bare noe fra avdelingen som har satt seg i nesen?

Samboeren er på møte idag, så det blir pai i microen. Enkelt og greit. 

Mhv

Mia

 #cellegift #brystkreft #taxol #kreft #trippelnegativ

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg