Runde 6 med Taxol

Jeg møtte opp som vanlig, det var flere enn bare jeg som vandret litt hvileløst rundt på venterommet. Når skulle behandlingsrommet åpne? Vi var klar! Omsider åpnet det, rett inn døren, opp i stolen, nålen på brystet, saltvann i åren. Klar til kur. 


No need to worry!

Det var flott stemning i lokalet. To eldre herrer satt å skravlet om løst og fast, drakk kaffe og koste seg. To damer utvekslet strikke oppskrifter, samtalen gikk naturlig rundt strikking. Jeg spilte på mobilen og observerte de blide ansiktene. Fullt hus. Noen var selvfølgelig litt nervøse, litt usikre kanskje. Men de slappet mer av etterhvert som giften begynte å bli pumpet inn. Forstår de godt på mange måter. Jeg la merke til at 6 av 7 pasienter, meg inkludert, brukte briller. Det var også en ting å legge merke til.

Denne gangen bestemte jeg meg for å ikke dra hjem med engang. Jeg ville forsøke noe nytt. Vandret ned på Vardesenteret når kuren var over. Trøtt som vanlig, meg jeg stod han av. Det er så lett på Vardesenteret. Kom inn døra, der sitter noen mannfolk å snakker om løst og fast. God stemning. Praten gikk og det viste seg at verden ikke er så stor, da han ene hadde tilknytning til Brensholmen. 

En dame kom også innom, hyggelig og vi fant fort tonen. Hun hadde også brystkreft. Vi pratet om alt fra erfaringer, helsevesen til hvilken mat man skal spise. Avblåste noen myter, klarer ikke dy meg. 

Jeg satt på med min mamma hjem, men først hentet vi min bror, hans kone og babyen i byen. Spiste middag når min samboer kom, det ble enkelt idag. Men, jeg klarte ikke å stå imot søvnen. Det ble en time på øyet, mindre enn hva jeg bruker ihvertfall. Da vet jeg at det lar seg faktisk gjøre. Selv om jeg til tider var så trøtt at man ble fysisk uvel. Kan ikke sove bort dagen, snur døgnet. Skader ikke å prøve ut nye metoder for å holde det noenlunde i orden. 

Nå skal man ut i kulda med bikkja! Må få snasket meg til å kjøpe uteklær snart, er så sykt kaldt ute! Kanskje jeg da hadde hærtes å gå litt lengre turer?

Mvh

Mia

 #taxol #cellegift #unn #vardesenter #brystkreft

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg