Broderi som terapi

Jeg har laget en del broderier ved hjelp av KG-Chart, kan lastes ned gratis. Du kan gjøre det meste i gratis utgaven, men ikke lage så store prosjekter. Anbefales! 

Broderi for meg er en grei terapi, jeg får ut både frustrasjon og sinne, samtidig kan en legge til en god dose humor. Ingen av broderiene mine er ment på noen negativ måte, for å understreke det legger jeg gjerne til noe søtt. Jeg skriver under bildene hva tanken bak broderiet er. 


FEC100 er cellegiften jeg får de fire første gangene. Elsk hat forhold! Man er glad den eksisterer, men ingen liker bivirkninger.


Trippel negativ brystkreft er typen kreft jeg har. Kan vell greit kalle det mannskit?


Chemobrain er et velkjent fenomen av cellegift. Jeg er senil light for tiden. Glemmer ord/setninger, navn på ting og mangler konsentrasjon.


Med noen hjelpemiddel så sloss jeg mot dritt kreften!

Alle broderiene er litt krøllete, har ikke strøket dem. Jeg har heller ikke rukket å brodere så veldig mange, da jeg broderer den første uken etter kur. Den uken består stort sett av soving, så de få øyeblikkene man er våken går til brodering og tv-titting. 

Om du trenger utløp for frustrasjoner, og gjerne vil gjøre det på en gøyal og koselig måte, så anbefaler jeg brodering! Last ned programmet, eller bruk god gammeldags blyant og papir. Lag noen små mønster og sett igang med broderingen. Lykke til!

Mvh

Mia

#broderi #terapi #håndarbeid #brystkreft 

6 kommentarer

Siste innlegg