Gøyal dag sammen med tantungen!

I går var en litt spesiell dag av flere grunner. Men en av grunnene blir jeg til å holde hemmelig, helt til min samboer Sigurd faktisk står der med gjenstanden i hånda! Da skal jeg fortelle dere alle hva hendelsen var og hva gjenstanden er selvfølgelig.

Jeg passet tantungen i går, det første hun sier til meg er – Hei, jeg har en rosa parykk. Vil du prøve? Selvfølgelig ville jeg det, men først film.

Jeg satte på te til oss, og gjorde klart til å se film. I mens tok jeg en stor glassflaske ut av den ene papirposen ungen hadde med seg. Mamma hadde kokt chaga til meg. Jeg helte litt i en kopp, drakk, å fytti det smakte ikke videre godt. Forsøkte å drikke litt til, men måtte gi opp halvveis. Noen tips om hvordan en kan forbedre smaken? Smaker den like jævlig varm? Ikke videre godt! Den kommer jeg ikke til å drikke rett etter kur for å si det slik. I morges tok jeg litt i glasset og helte nedpå, fort. Her gjaldt det å smake minst mulig, men klarte ikke komme unna den forferdelige smaken.


Ferdig chaga på glassflaske. Smaker ikke godt!

Filmen viste seg å være ganske så kjedelig på Norsk, Sannheten om rødhette. Har sett den før, men mange av vitsene forsvant i oversettelsen. Vi fikk ihvertfall spist kvikklunsj og rosiner. Jentungen var den som foreslo først å finne på noe annet. Jeg gikk opp på badet for å hente en rosa leppestift til henne, en jeg ikke har brukt. Tenkte kanskje den ville falle i bedre smak hos henne.  Fant samtidig en mudmask, her tenkte jeg, her hadde vi noe knerta ville like! 

Hun lyste opp når hun så hva jeg hadde funnet, dette skulle bli gøy!

Tantungen: Er dette for voksne?

Meg: Egentlig ja.

Tantungen: Blir man vakker etterpå?

Meg: Vet ikke, vi får prøve å se.

Velger å ikke legge ut bilde av oss begge to, da jeg ikke synes noe om å legge ut bilder av andres barn. 


Vi ble kanskje ikke så pen, men artig var det!

Tok sin tid å gnikke det bort. Ungen først, deretter meg. Imens jeg står der å gnikker og gnukker hører jeg fra sofakroken, – Hva betyr 15.15? Kvartover tre svarer jeg. Er klokken virkelig så mye? Har vi vaset bort all tiden? Jeg fikk henne til å vise meg klokken, hun hadde rett, den var så mye! Ungen ble stresset i stemmen, – Vi må forte oss før mamma kommer!

Hev oss over sminkesakene, jeg måtte ha rosa sminke som matchet parykken! Telefonen hennes ringer, min søster er på vei. – Fort deg, hun er her snart! Ungen stresser mer enn meg. Når sminken var på plass måtte vi knipse noen bilder. Hun er en dyktig liten fotograf på 9 år.


Lekker med rosa parykk!                                              Også måtte vi tulle litt 😛

Vi tenkte dette krevde noen bimbo bilder. Det var et tappert forsøk, men vi klarte ikke helt å få det til. Extra tyggis er virkelig ikke den beste til å blåse bobbler med. Vi måtte derfor ta til takke med snurre tyggis rundt fingeren bilde.


Klarte ikke få noen bedre boble!                                         Snurre rundt fingeren, tjihi og alt det der.

Til slutt kom vi på, at midt i alt stresset hadde jeg glemt å ta på meg brillene. Da var det jo ikke rart man vandret rundt i halvblinde.


Brillene tilbake på snuten!

Så artig kan man ha det med en mudmask, litt sminke, parykk og bildetaing. Den ungen er dyktig til å ta bilder, bare 9 år gammel. – Nå tar jeg skikkelig nærbilde! Så lenger ifra. Nå må vi ta et slikt bilde! Hun vet hvilke motiver hun vil ha.

Jeg spurte om hun syntes jeg så rar ut på håret, – Neida. Sa hun med en smil. Synes det er greit å uskadeliggjøre kreften litt for henne, det er ikke noe hun ønsker å prate så mye om. Men at hun ser at tante kan fungere som normalt, selv om man er syk. Den ungen er så snill og omtenksom <3 Med seg fikk hun den rosa leppestiften og en mascara. Vet moren ikke er så glad for at ungen får sminke, hun er jo ganske ung. Men så lenge sminkingen fungerer på samme vis som den gjorde for meg i den alderen, så går det nok greit. Hun får ta sminken med seg å dolle opp broren sin, det brukte jeg å gjøre. Bror var min levende sminkedukke!

Det var ikke lange tiden hun var her, men energinivået mitt er ikke som det brukte å være. Var ganske tappet på ettermiddagen, gjorde ingenting, det var verd det. Resten av dagen brukte vi til Diablo 3 og generell avslapping.

Dagens oppfordring, gjør noe gøy. Om det får deg til å se litt dum ut i prosessen, enda artigere!

Mvh

Mia


#mudmask #chaga #parykk #brystkreft #skalla #parykk

 

6 kommentarer
    1. Herremin, æ flirte når æ leste bloggen din i dag 🙂 Åsså blei æ bittelitt misunnelig, skulle gjerne ha vært med på den der artigheta 🙂 Herlig med sånne avbrekk i en ellers ganske tøff hverdag. Klemz

    2. Ho storkosa sæ hos dæ, og vil gjerne komme igjen når du e i form. Du va utrolig søt på bildan. Ho tar med blondt Rapunzel parykk neste gang. Hilsen oss toan.

    3. Du kan få chagaen til å smake mye bedre med å ta litt honning, stevia, eller sukker oppi. Bare såpass mye at det hjelper. Det forbedrer smaken helt utrolig mye etter min erfaring ihvertfall. Chagaen er jo også stappfull av antioksidanter så 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg