Vardesenteret <3

Tok meg en tur innom vardesenteret i dag. Her møter man stadig nye folk, og alle er så blide! Latteren satt løst rundt bordet. Det er så herlig å kunne dra til en plass der man kan skravle om alt og ingenting! Og de forstår samtidig hva en går igjennom. Om temaet kreft kommer opp, så fylles ikke rommet med ubehag, det er bare naturlig. Det prates om som om det skulle ha vært hva som helst annet. Noe som gjør temaet lettere, ikke noe kjipe greier. Jeg viste frem noe av håndarbeidet jeg har bedrevet med, det er litt terapi å drive med slikt. Har enda ikke avslørt motivene på bloggen, må jo spare litt.

Som nevnt tidligere anbefaler jeg alle som har/har hatt eller er pårørende å ta seg en tur innom vardesenteret. Vær forberedt på å få strekt smilebåndene en god del! Man blir bare glad av å stikke innom der rett og slett. Fikk meg en knallgod smoothie til lunsj også.

To representanter fra ungdomsgruppen til kreftforeningen innom, de var sørfra og skulle se hvordan det stod til med ungdomsgruppen her i byen. Koselig at de tok turen innom vardesenteret også! De informerte om at de til stadig får høre at de er søringer, måtte le litt. De strevde litt med å engasjere de yngste (15-35 år), jeg anbefalte LAN. Det ble notert i boken, kan ikke tro de ikke hadde tenkt på det før! Er jo ganske stor forskjell på en 15 åring og en 35 åring i hva de liker å holde på med. Håper de får noe utav ideen, så kanskje de yngste også finner en aktivitet de kan holde på med. 

Snakk om aktiviteter så syns jeg faktisk yngre i dag har får få hobbyer. Nå tenker jeg ikke på skigåing eller den type sesongbetonte aktiviteter. Men en hobby som man holder på med. Sy, strikk, hekle, brodere, modell bygging, maling, snekring, and the list goes on. Dør håndarbeid ut ved få generasjoner? Hvor er skapergleden? 

Siden man skulle ut døra, og det er oktober (rosa måned), tenkte jeg det kunne være greit å ha litt rosa. Siden jeg ikke har noe annet rosa, så ble det rosa øredobber og neglelakk! 


Rosa øredobber og hodeplagg over halvmånen. Det er ikke HELT full enda.

Eneste grunnen til at jeg tar såkalte selfies nå om dagen er bloggen. Det strider egentlig imot min natur å ta bilder av meg selv. Aldri likt bilder av meg selv, sånn er det med den saken. Må vell bare bli vant til det. Har jo brutt ganske mange av mine egne rammer til nå, dette er vell bare en til av dem. Har jo fått noen nye profilbilder ut av det da. I lang tid brukte jeg et profilbilde som var flere år gammelt!

Fikk kjøpt meg noe rosa sløyfe snadder før jeg dro hjem. Mange har noe de samler på, dette skal bli min egen lille samle mani. Den støtter jo en god sak i samme slengen! Kjøpte en nøkkelring med slik dings til handlevogner også, den ga jeg til mamma. Hun trenger en slik vogn dings!


Den rosa boken. Penn og to sløyfer!

Forsåvidt er ikke dette det enste jeg har kjøpt av rosa sløyfe den siste tiden. I går var vi på en shopping runde på Jekta, der fant jeg to godsaker på Lindex. Jean Paul Gaultier rosa sløyfe armbånd (100 kr), og en liten pin (den er ikke Jean Paul). Ifølge dama på Lindex går visst en prosentandel av hele kolleksjonen til Jean Paul til rosa sløyfe aksjonen. Takk Jean Paul! I tillegg har Lindex en greie med at du kan runde av kjøpsummen, og de pengene du runder opp går til rosa sløyfe aksjonen, hvor flott er ikke det? 


Jean Paul Gaultier rosa sløyfe armbånd, og en tilfeldig pin.

Når jeg kom hjem var hodet ganske så sliten. Tåler ikke så mye input nå om dagen. Skulle ta mobilen ut fra vesken, å legge den i jakkelomma. Stod i gangen, klar til å rusle ut døra med hunden. Forstod ikke hvor mobilen min var, lette i lommene. Hadde tatt kortmappen i stedet…

Kom inn, skulle hoppe over i slummeklærne. Inne bruker jeg kun avslappende klær, orker ikke skitne ut mer en nødvendig. Kan derfor bruke de andre klærne bittelitt lenger enn normalt. Av med de vanlige klærne og på med slummeklær. Stusset litt på stoffet, hvor var hettegenseren? Hadde tatt på meg nattklærne! Da følte jeg meg rimelig dum! Av med nattklærne og på med slummeklærne.

Nei, nå inntar vi sløvemodus, tror hodet mitt trenger det!

Mvh

Mia
 

#brystkreft #vardesenter #unn #rosasløyfe 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg