En uke etter kur. Mine to gode gutter <3

Da er det en uke siden kur. Noen forskjeller har det vært denne etappen. Som nevnt tidligere har jeg ikke vært i nærheten like dårlig når det gjelder kvalme. Det merkelige er at dag 3 og 4 hadde jeg helt ok energi etter forholdene, men dag 5-7 har jeg bare sovet. Fatigue har skikkelig kicket inn! Jeg som ellers er en ekstremt dårlig pasient synes det å ikke makte å gjøre noe er utrolig kjedelig. 

Idag forsøkte jeg å presse grensene mine litt, klarte å holde ut i 30-40 minutter, så måtte jeg krype under dyna.

En annen forskjell denne gangen er graden av hetetokter. Spesielt de første dagene, det kunne variere på minuttet. Det ene øyeblikket frøs jeg så det dirret igjennom kroppen, neste svetter jeg så en nesten ville krype ut av sitt eget skinn.

Men midt oppi alt har jeg to fantastiske sjeler i hus! Samboeren, Sigurd er bare enestående når det gjelder å ta vare på en sykelig stakkar som ligger der å kaver. Noe spøk på mine vegne selvfølgelig. Blant annet sier han jeg begynner å ligne på Ove Sundberg fra Solsidan! Han har nok litt rett… spesielt med tanke på at man begynner å bli rimelig tynn på toppen, og når jeg bruker databrillene mine. De har ganske lik farve som Oves briller ser jeg nå.


Ove Sundberg fra Solsidan og Kontoret. Bildet er hentet fra hans facebook
 
Den andre sjelen i huset er ganske lodden. Sigurd går tur med han på morgenkvisten før han drar på jobb. Jeg står opp i 9.00 tiden, lager meg frokost og slår på datamaskinen for å lese nyheter. Jesper forsøker alltid å lure meg, tar på seg de største tinntallerkenøynene og klynker -Mor..jeg vil ut. Det er helt sant at far ikke har vært ute med meg! Må riste på hodet til den lille loddne skapningen, nei du lille venn du har nylig vært ute.

Jeg fortsetter å spise min frokost. Jesper spiser sin kick-starter som består av en bit labb hundefôr, han tror det er snadder. Vi bruker å ta en gratis smaksprøve fra Felleskjøpet, en slik pose varer ganske lenge når bikkja tror det er kjeks. Etter man har lest litt nyheter og sett litt igjennom facebook er all energien ute av kroppen. Jeg og Jesper går derfor å legger oss på sofa. Om ikke han allerede har tatt min plass, så legger han seg i lille sofa. Slik ligger vi å snorker i en time eller to, sammen.

Lunsj tid, jeg lager meg ristet brød med syltetøy og ost. Er hekta på det denne runden! Jesper spiser tørrôr, strekker litt på kroppen og vandrer litt rundt i leiligheten. Etter litt mer nyheter og facebook er energien på bunn igjen. Jeg ser på Jesper å spør om vi skal gå å slappe av? Han rusler inn i buret sitt på soverommet, sukker og smatter. Slik ligger vi til Sigurd kommer hjem fra jobb.

Tenk at hunden ikke maser om å gå ut hele dagen, om man ser bort fra når han forsøker å lure meg på morgenkvisten. Han sover når jeg sover. Beste hunden i verden <3


Beste guttan <3 Bilder er fra i sommer.

Som dere ser er ikke akkurat dagene mine så innholdsrik for tiden, det går mye i det samme monotone, spising og soving. Jeg eksisterer faktisk bare. Det er en ganske kjedelig tilværelse. Jeg håper at energien tar seg opp snart, ellers går jeg på veggen. Som nevnt tidligere er jeg en dårlig pasient, jeg rett og slett hater å være syk! Det er så utrolig kjedelig!

Men denne utmattelsen i kroppen har jeg aldri følt før. Man blir fysisk uvel så sliten er man! Det er ikke vanlig, off så sliten jeg er i dag. Det sitter dypere, man kjenner det i hele kroppen. Føles som øynene skal trille ut av skallen, som musklene og beinene er laget av gelé samtidig som det verker i kroppen. Hodet klarer ikke fokusere. Man blir sliten bare av å se på tv! Denne runden både merkes det bedre og henger lengre i. Sist var jeg dårlig i ca. en uke, nå har en uke passert. Jeg regner ikke med å være i fantastisk form presis etter en uke, men merker på kroppen at det sitter hardere i denne runden. Får håpe det løsner litt i helga. I mellomtiden må jeg vell bare godta at jeg ikke er frisk som en fisk, enn hvor mye hodet ønsker å gjøre alt annet enn å ligge på sofa.

#cellegift #fec100 #fec #brystkreft #togodegutter 

8 kommentarer
    1. Du e heldig som har Sigurd og Jesper 🙂 Tenk å ha en hund som sover når du sover! Trur han forstår at du e alvorlig syk. Rart med dyr, dem har en slags sjette sans 🙂 Får håpe du føler dæ piggere etter hvert,men samtidig e det vel fullt ut forståelig at det tar lengre tid for hver gang å komme sæ på topp igjen, cellegift tar på kreftene! Husk å ta vare på dæ sjøl <3 Klem

    2. gerd kemming: Ja, de er gode å ha <3 Jesper har alltid vært sånn, passer på i bakgrunnen når man ikke er i form. Lenny, mamma sin er mer intens når man er dårlig :p Han skal helst ligge oppå den som er syk!

      Håper bare man får noen gode dager før neste kur 🙂 Er mye jeg skulle ha gjort! F.eks. handlet hodeplagg til kaldere dager, anskaffet protese ect.

    3. Skal du ha neste kur om ei uka? Det kan jo bli rimelig både tungt og heftig, men håpe for din del at du får mulighet til å få skaffa dæ det du ønske dæ før neste runde. Hvis ikke, så får du sende Sigurd og Jesper ut å handle for dæ 🙂

    4. Stå på Mia. Ja høres ut som 2 flotte karer du har i hus. Så flinke de er til å ta vare på deg. Det høres ut som den mangelen på energi du har er ganske så utmattende, får krysse fingrene for at det er lysere tider i vente. all respekt til deg kjære venn 🙂

    5. Ta godt vare på dæ sjøl Mia, det e tøft og være i den fasen, men minn dæ sjøl på at dette er bare en fase, en tøff en ja… Men den vil passere, den vil gå over.<3 Og jo bedre du tar vare på dæ sjøl med og akseptere at son e det akkurat nu, og fortsatt holder på ditt gode humør og galgenhumor, jo fortere vil du føle dæ bedre 🙂 <3 Som en vis Lama sa til en kinesisk keiser en gang, Dette er den viktigste gaven du kan få, du kan ikke betale mæ noe for dette, for det finnes ingen penger i hele verden som vil dekke dens verdi. så ga han keiseren en nydelig skriv av jade. oppi der var en jade ring som det var gravert inn " Også dette, vil passere!" så sa Lamaen, bær ringen og hver gang du føler deg nede, så les på ringen. og la den minne deg på at denne fasen vil gå over den også <3 Keiseren gjorde så, og han fikk et bedre liv med mer glede og trygghet i seg selv , selv om det stormet som verst rundt han <3 🙂
      Kose dæ så mye du kan solstråla 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg